פרויקטור הקורונה החדש: פרופ' סלמאן זרקא

צבי טסלר No Comments on פרויקטור הקורונה החדש: פרופ' סלמאן זרקא

פרופ' זרקא בן העדה הדרוזית, משמש מנכ"ל המרכז הרפואי זיו בצפת ב-7 השנים האחרונות וחבר קבינט המומחים של "מגן ישראל", הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרויקטור השלישי: על רקע העלייה המדאיגה בתחלואה, שר הבריאות ניצן הורוביץ, הודיע היום (רביעי) כי החליט למנות את אל"מ במיל', פרופ' סלמאן זרקא, לראש מגן ישראל (פרוייקטור הקורונה) במקומו של פרופ' נחמן אש, שהחל לכהן כמנכ"ל משרד הבריאות.

פרופ' זרקא, המשמש מנכ"ל המרכז הרפואי זיו בצפת ב-7 השנים האחרונות וחבר קבינט המומחים של "מגן ישראל", הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה.

זרקא הוא פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן, ומרצה בכיר בפקולטה למדעי החברה והבריאות ובחוג לרפואה צבאית באוניברסיטה העברית. זרקא הינו בעל תואר שני באפידימיולוגיה ובריאות הציבור מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובוגר המכללה לביטחון לאומי.

בעבר כיהן פרופ' זרקא כמפקד המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל וכראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה. הקים ופיקד על בית חולים צבאי בגבול סוריה, במהלך מבצע הומניטרי מיוחד שביצעה ישראל.

זרקא, אלוף משנה במילואים, בן העדה הדרוזית, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-71, על פעילותו המייצגת את מחויבותה של מדינת ישראל לערכי היסוד של כבוד האדם וקדושת החיים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר לאחר ההחלטה: "השבועות האחרונים מלמדים כי אתגר הקורונה ילווה אותנו עוד תקופה ארוכה, ועבודת מגן ישראל הכרחית לשמירה על בריאות הציבור. אין לי ספק שהניסיון הרב והכישורים שמביא איתו פרופ׳ זרקא יהיו נכס גדול עבורנו במשרד הבריאות ועבור אזרחי ישראל כולם".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש אמר: "פרופ' זרקא הוא בחירה טבעית לתפקיד פרוייקטור הקורונה בתקופה בה אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה העולים. פרופ' זרקא הוביל את המענה למגיפת הקורונה, מיומה הראשון, בבית החולים אותו ניהל, היה חבר בקבינט המומחים של מגן ישראל והיה מעורב רבות בהתמודדות עם הקורונה במגזר הערבי".

פרופ' סלמאן זרקא אמר: "אני מודה על הזכות ועל האמון לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולראש הממשלה. אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועיות ונחושה וכשערכי מקצוע הרפואה לנגד עייני".



0 תגובות